G Listen to some people talking about music on a radio programme and match the speakers (1-5)) to the statements (A-E).)

G Listen to some people talking about music on a radio programme and match the speakers (1-5)) to the statements (A-E).) Обзоры

Listen to a radio programme in which different people give their opinion about fashion and appearance. match speakers 1-5 with statements a-f. there is one extra statement – универ soloby

Послушайте радиопрограмму, в которой разные люди высказывают свое мнение о моде и внешнем виде. Сопоставьте колонки 1-5 с предложениями а-е. Существует одно лишнее предложение.
1. Katie с You may become a fashion victim if you pay attention to new fashions in magazines and on TV. — Вы можете стать жертвой моды, если вы обращаете внимание на новые моды в журналах и на телевидении.
2. Tom a Some clothes in fashion shows are not designed to be worn by ordinary people. — Некоторая одежда с модных показов не предназначена для ношения обычными людьми.
3. Brian d The clothes people wear can tell us something about their character. — Одежда, которую люди носят может рассказать нам что-нибудь об их характере.
4. Lisa b If you buy clothes from the same shops as everyone else, you don’t show your own style. — Если вы покупаете одежду из одних и тех же магазинах, как и все остальные, вы не показываете свой собственный стиль.
5. Veronica f There is a link between what you wear and what kind of music you listen to. — Существует прямая связь между тем, что вы носите, и какую музыку вы слушаете.
e Fashion is really important and we should obey it. — Мода действительно важна, и мы должны повиноваться ей.

G Listen to some people talking about music on a radio programme and match the speakers (1-5)) to the statements (A-E).)ответил07 Ноя, 17от

Listen to the radio programme. complete sentences 1-3 with the names helen, tim, jane. then match dreams 1-3 with interpretations a-c. — послушайте радиопрограмму. дополните – универ soloby

1. In Jane’s dream she was flying. с You were feeling happy because your life was changing and you felt free. — Во сне Джейн она летала. Вы чувствовали себя счастливой, потому что ваша жизнь меняется, и вы чувствовали себя свободной.
2. In Tim’s dream he couldn’t get out of a room. a You were feeling trapped. You were in a new situation, but you weren’t happy. – Во сне Тима он не мог выйти из комнаты. Вы чувствовали себя в ловушке. Вы были в новой ситуации, но вы не были счастливы.
3. In Helen’s dream she was doing a very difficult exam. b You had a challenge in your life, but you weren’t very optimistic about it. You were worried because you thought you weren’t doing enough. — Во сне Хелен она сдавала очень трудный экзамен. Вы имели проблемы в вашей жизни, но вы были не очень оптимистичны. Вы волновались, потому что вы думали, что не достаточно сделали.

G Listen to some people talking about music on a radio programme and match the speakers (1-5)) to the statements (A-E).)ответил06 Ноя, 17от

Контрольная работа для 8 класса

Control work 1 (Form 8 )

Variant I

Task 1 Listening

Listen to some teenagers talking оn а radio programme about their friends. Then, match the speakers (1-5) to the statements (A-F). There is one extra statement.

А The speaker sees his/her friends every day.

В The speaker and his/ her friends share the same pastime.

С The speaker spends аll his/her free time with his/her friend.

D The speaker thinks of his/her friend as part of the family.

Е The speaker moved close to his/ her friend’s house.

F The speaker thinks he/ she is lucky to have such good friends.

Speaker 1____________

Speaker 2____________

Speaker 3____________

Speaker 4____________

Speaker 5____________

Task 2 Reading

Read the text and answer the questions:

British Cuisine

Some people criticize English food. They say it’s unimaginable, boring, tasteless, it’s chips with everything and totally overcooked vegetables. The basic ingredients, when fresh, are so full of flavour (вкусны) that British haven’t had to invent sauces to disguise (скрыть) their natural taste. What can compare with fresh pees or new potatoes just boiled and served with butter? Why drown (вымачивать) spring lamb in wine or cream and spices, when with just one or two herbs it is absolutely delicious?

If you ask foreigners to name some typically English dishes, they will probably say “Fish and chips” then stop. It is disappointing (обидно) , but true that, there is no tradition in England of eating in restaurants, because the food doesn’t lend itself to such preparation. English cooking is found at home. So it is difficult to a good English restaurant with a reasonable prices.

In most cities in Britain you’ll find Indian, Chinese, French and Italian restaurants. In London you’ll also find Indonesian, Mexican, “cuisine” themselves, but this is not quite the true.

Questions

1.What do foreigners say when they criticize English food?
2. Do English people use a lot of sauces?
3. From a foreigner’s point of view, what are typically English dishes?
4. Do English like to eat in restaurants or at home?
5. What kind of restaurants can you find in Britain?

Task 3 Vocabulary

Underline the correct item.

I can’t believe that we spent so much money at the supermarket!” – “Well, prices have gone with/ up again.”.

She bought a beautiful handbag that goes with /off all her clothes.

Can you pour/ peel the potatoes, please?

I like scrambled eggs. How about you?” –“I prefer them poached/ mashed.”

Don’t worry, I’ll show you how to set the table for a formal dinner; it’s a cup of tea /piece of cake.

Task 4 Grammar

Put the words in brackets into the Present Perfect or the Present Perfect Continuous.

He __________ (work) very hard recently. He needs some time off.

___________ (you /ever/ eat) Chinese food?

Liz __________ (go) to the flea market. She’ll be back in an hour.

__________ (you/clean) all morning?

We ____________ (not/buy) all our Christmas presents yet.

Control work 1 (Form 8 )

Variant II

Task 1 Listening

Listen to some teenagers talking оn а radio programme about their friends. Then, match the speakers (1-5) to the statements (A-F). There is one extra statement.

А The speaker sees his/her friends every day.

Читайте также:  Цены

В The speaker and his/ her friends share the same pastime.

С The speaker spends аll his/her free time with his/her friend.

D The speaker thinks of his/her friend as part of the family.

Е The speaker moved close to his/ her friend’s house.

F The speaker thinks he/ she is lucky to have such good friends.

Speaker 1____________

Speaker 2____________

Speaker 3____________

Speaker 4____________

Speaker 5____________

Task 2 Reading

Read the text and answer the questions:

British Cuisine

Some people criticize English food. They say it’s unimaginable, boring, tasteless, it’s chips with everything and totally overcooked vegetables. The basic ingredients, when fresh, are so full of flavour (вкусны) that British haven’t had to invent sauces to disguise (скрыть) their natural taste. What can compare with fresh pees or new potatoes just boiled and served with butter? Why drown (вымачивать) spring lamb in wine or cream and spices, when with just one or two herbs it is absolutely delicious?

If you ask foreigners to name some typically English dishes, they will probably say “Fish and chips” then stop. It is disappointing (обидно) , but true that, there is no tradition in England of eating in restaurants, because the food doesn’t lend itself to such preparation. English cooking is found at home. So it is difficult to a good English restaurant with a reasonable prices.

In most cities in Britain you’ll find Indian, Chinese, French and Italian restaurants. In London you’ll also find Indonesian, Mexican, “cuisine” themselves, but this is not quite the true.

Questions

1.What do foreigners say when they criticize English food?
2. Do English people use a lot of sauces?
3. From a foreigner’s point of view, what are typically English dishes?
4. Do English like to eat in restaurants or at home?
5. What kind of restaurants can you find in Britain?

Task 3 Vocabulary

Underline the correct item.

We took Jane out to lunch to cheer her up, because she’s been going off going through a rough time at work

She bought a beautiful handbag that goes with /off all her clothes.

Be careful not to spill the salt spill the beans and tell John about the surprise party.

Would you like to stay for dinner? We’re having roast chicken with poachedmashed potatoes.

Don’t worry, I’ll show you how to set the table for a formal dinner; it’s a cup of tea /piece of cake.

Task 4 Grammar

Put the words in brackets into the Present Perfect or the Present Perfect Continuous.

_________(youtry) the new Chinese restaurant that opened last week yet?

Phillip _________ (never buy) anything from a flea market before.

Liz __________ (go) to the flea market. She’ll be back in an hour.

Can we go soon? We __________________ (walk) around this department store for the last two hours!

We ____________ (not/buy) all our Christmas presents yet.

Control work 1 (Form 8 )

VariantIII (Для детей с ОВЗ)

Task 1 Аудирование.

Послушайте разговор подростков на радиопередаче об их друзьях и соотнесите предложения AF с речью собеседников. Занесите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только один раз. В задании имеется одна лишняя рубрика.

А The speaker sees his/her friends every day.

В The speaker and his/ her friends share the same pastime.

С The speaker spends аll his/her free time with his/her friend.

D The speaker thinks of his/her friend as part of the family.

Е The speaker moved close to his/ her friend’s house.

F The speaker thinks he/ she is lucky to have such good friends.

Speaker 1____________

Speaker 2____________

Speaker 3____________

Speaker 4____________

Speaker 5____________

Task 2 Чтение

Прочитайте текст и найдите ответы к вопросам

British Cuisine

Some people criticize English food. They say it’s unimaginable, boring, tasteless, it’s chips with everything and totally overcooked vegetables. The basic ingredients, when fresh, are so full of flavour (вкусны) that British haven’t had to invent sauces to disguise (скрыть) their natural taste. What can compare with fresh pees or new potatoes just boiled and served with butter? Why drown (вымачивать) spring lamb in wine or cream and spices, when with just one or two herbs it is absolutely delicious?

If you ask foreigners to name some typically English dishes, they will probably say “Fish and chips” then stop. It is disappointing (обидно) , but true that, there is no tradition in England of eating in restaurants, because the food doesn’t lend itself to such preparation. English cooking is found at home. So it is difficult to a good English restaurant with a reasonable prices.

In most cities in Britain you’ll find Indian, Chinese, French and Italian restaurants. In London you’ll also find Indonesian, Mexican, “cuisine” themselves, but this is not quite the true.

Questions(Вопросы):

1.What do foreigners say when they criticize English food?______
2. Do English people use a lot of sauces?______
3. From a foreigner’s point of view, what are typically English dishes?______
4. Do English like to eat in restaurants or at home?______
5. What kind of restaurants can you find in Britain?
______

Answers (Ответы):

“Fish and chips”

They like to eat at home.

No, they don’t.

Indian, Chinese, French and Italian restaurants.

It’s unimaginable, boring, tasteless, it’s chips with everything and totally overcooked vegetables.

Task 3 Лексика

Подчеркните правильный вариант.

We took Jane out to lunch to cheer her up, because she’s been going off going through a rough time at work

She bought a beautiful handbag that goes with /off all her clothes.

Be careful not to spill the salt spill the beans and tell John about the surprise party.

Would you like to stay for dinner? We’re having roast chicken with poachedmashed potatoes.

Don’t worry, I’ll show you how to set the table for a formal dinner; it’s a cup of tea /piece of cake.

Task 4 Грамматика

Выберите правильное время: настоящее совершенное или настоящее совершенное продолженное.

Have you triedhave you been trying the new Chinese restaurant that opened last week yet?

Phillip has never bought has never been buying anything from a flea market before.

Liz has been goinghas gone to the flea market. She’ll be back in an hour.

Can we go soon? We have walkedhave been walking around this department store for the last two hours!

We haven’t been buyinghaven’t bought all our Christmas presents yet.

Typescripts (Spotlight 8 Test booklet Test 1)

Interviewer:(man)

I spoke with some young people about friends. Негеis what they said.

Speaker 1 (boy)

I have very few, but close friends. I’ve known them since 1 was four and, fortunately, we have remained very close throughout the years. We all go to different schools, but we get together every Saturday. We usually meet at one our houses and play video games and talk about our week. It’s very fortunate to have such great friends.

Speaker 2 (girl)

My best friend’s name is Emma. She lives in my street and 1 have known her my entire life. We go to the same school and аге always together. So, when we don’t have school, we enjoy reading, watching movies or going shopping.

Speaker З(girl)

Мarsha moved in with us last year. Нег mum was sent to work in another country and my parents offered to let Marsha stay and finish high school. At first we weren’t very close and it was hard to get used to living with each other, but now I can’t imagine my life without her. She is like а sister to me.

Читайте также:  Замена ламп ДХО Kia Ceed: описание, выбор, процесс

Speaker 4 (boy)

I moved to а new town last winter and it’s bееn hard to make new friends. At first nо one really spoke to me because they all had their own group of friends. Мy parents suggested I join an after-school club so I can meet some people my own age. I joined the chess club and have managed to make two good friends.

Speaker 5 (girl)

1 am involved in many after-school activities and have tons of friends! 1 have so many friends that my mum sometimes mixes them up! 1usually spend weekdays with my friends from school and weekends with my friends from my dance class and the book club. Тhere just aren’t enough hours in the day to see everyone!

Keys:

Variant I

Task1 Listening

F

C

D

B

A

Task 2 Reading

It’s unimaginable, boring, tasteless, it’s chips with everything and totally overcooked vegetables.

No, they don’t.

“Fish and chips”

They like to eat at home.

Indian, Chinese, French and Italian restaurants.

Task 3 Vocabulary

1. up

2. with

3. peel

4. poached

5. piece of cake

Task 4 Grammar

has been working

Have you ever eaten

has gone

Have you been cleaning

haven’t bought

Variant II

Task 1 Listening

F

C

D

B

A

Task 2 Reading

It’s unimaginable, boring, tasteless, it’s chips with everything and totally overcooked vegetables.

No, they don’t.

“Fish and chips”

They like to eat at home.

Indian, Chinese, French and Italian restaurants.

Task 3 Vocabulary

1. through

2. with

3. spill the beans

4. mashed

5. piece of cake

Task 4 Grammar

Have you tried

Has never bought

Has gone

Have been walking

haven’t bought

Variant 3

Task 1 Listening

F

C

D

B

A

Task 2 Reading

E

C

A

B

D

Task 3 Vocabulary

1. through

2. with

3. spill the beans

4. mashed

5. piece of cake

Task 4 Grammar

Have you tried

Has never bought

Has gone

Have been walking

haven’t bought

Критерии оценивания

Listening- 5б

Reading- 5б

Vocabulary- 5б

Grammar- 5б

Мах: 20 б

20-18 б (100- 80%)- “5”;

17-14 б (79-61%)- “4”;

13-10 б (60-36%)- “3”;

9-0 б (менее 35 %)- “2”.

Помогите пожалуйста!!!!!!! listening listen to some people talking on a radio programme about … —

Помогите пожалуйста!!!!!!!

Listening
Listen to some people talking on a radio programme about sports and hobbies, and match the speakers to the statements. There is one extra statement.

A The speaker is very competitive.

B the speaker’s mum is worried about his/ her health.

C The speaker’s parents want him/ her to take up a new hobby.

D The speaker takes a break from his/ her routine at weekends.

E the speaker’s mum thinks his/ her activities are dangerous.

F The speaker wants to turn his/ her hobby into a career.

Speaker 1 …

Speaker 2 …

Speaker 3 …

Speaker 4 …

Speaker 5 …

Учебник spotlight 7. student book. страница 43

Страница 43 — Учебник Spotlight 7. Student’s Book

Extensive Reading — Дополнительное чтение

1. a) Look at the picture. What are these students doing? — Посмотри на картинку. Что эти студенты делают?

Возможный ответ:

I think the students are working in a radio station. Maybe they are reading the news or doing an interview. — Я думаю, студенты работают на радиостанции. Может быть они читают новости или делают интервью.

b) Do you listen to the radio? What type of shows do you like? Music? News? Chat? Sport? — Ты слушаешь радио? Какие виды шоу тебе нравятся? Музыкальные? Новостные? Разговорные? Спортивные?

I listen to radio very often. I like music shows the most because you can only listen music and don’t think about it doing other useful housework.

Я очень часто слушаю радио. Я больше всего люблю музыкальные шоу, потому что ты можешь только слушать музыку и не думать о ней, выполняя другую полезную работу по дому.

2. a) Look at the title of the article. What do you think it is about? Listen or read and check. — Посмотри на заголовок статьи. Как ты думаешь, о чем она? Послушай или прочитай и проверь.

Учебник Spotlight 7. Student Book. Страница 43

Turn on & Tune in

Lots of universities in Great Britain have their own radio station. Students who are studying media courses or hope to work in the radio industry usually run the stations.

1.  The radio stations entertain the students by playing all the latest music and chart hits. They also review bands, films and new CDs among other things.

2. On a more serious note, the radio station informs the students about all the news on campus and in the local area.

3. A radio station needs several people to run smoothly. Firstly, there’s a DJ who presents the show and plays the music. There is a journalist who writes and then reads the news. A technician or engineer is always nearby in case the equipment breaks down. Lastly, the producer organises everything and controls the show.

4. Working for the radio station is good for the students involved. They gain useful practical experience that may help them find a job in the future.


Включай и Настраивай

У большинства университетов в Великобритании есть собственные радиостанции. Студенты, которые изучают различные медиа курсы или надеются работать в радиоиндустрии, обычно работают на этих радиостанциях.

1. Радиостанции развлекают студентов последними музыкальными хитами. Они также делают обзоры по музыкальным группам, фильмам и новым CD, среди других тем.

2. Если говорить о серьезном, то радиостанция информирует студентов обо всех новостях кампуса и его территории.

3. Чтобы радиостанция нормально работала, нужно несколько человек. Первый — это DJ, который ведет шоу и ставит музыку. Также должен быть журналист, который пишет, а затем читает новости. Технический специалист или инженер всегда рядом, на тот случай, если оборудование сломается. И наконец, продюсер, который организует все и контролирует шоу.

4. Работа на радиостанции — это полезное дело для вовлеченных студентов. Они приобретают полезные практические навыки, которые могут помочь им в будущем найти работу.

Ответ:

In my opinion, the article is about students who have their own radio stations. — По-моему, статья про студентов, у которых есть собственные радиостанции.

b) Read again and match the titles (A-E) to the paragraphs (1-4). One title does not match. Explain the words in bold. — Прочитай еще раз и сопоставь заголовки (А-Е) с параграфами (1-4). Один заголовок лишний. Объясни слова, выделенные жирным шрифтом.

  • A) Good Work Experience — хорошие практические навыки
  • В) Up-to-date News — актуальные новости
  • С) Music & Fun — музыка и развлечение
  • D) Different Roles — разные роли
  • E) Hard Work — тяжелая работа

Ответ:

  1. C
  2. B
  3. D
  4. A

3. What does each person do at a radio station? — Что каждый человек делает на радиостанции?

Ответ:

  • DJ — the person who presents the show and plays music — человек, который ведет шоу и ставит музыку.
  • Journalist — the person who collects, writes and then reads the news — человек, который собирает, пишет, а затем читает новости.
  • Producer — the person who organizes the show — человек, который организует шоу.
  • Engineer — the person who fixes the radio equipment — человек, который ремонтирует радиоаппаратуру, когда она выходит из строя.

4. Listen to a radio programme. — Послушай радиопередачу

  • How does it start? — Как она начинается?
  • What news does it present? — Какие новости в ней представляются?

Alison: Good morning, listeners, and welcome to ‘Breakfast Time’ with your DJ, Alison Cole. We’re coming to you live from the studios of Radcliffe University with the news that matters to you. First, here’s a quick update on the big basketball game last Friday against Sutton. Your Radcliffe Raiders are going on to the championship. That’s right. We knew they could do it. Great job, mates! Now for the local news here’s our star reporter, Mark Jackson.

Mark: Thank you, Alison, and good morning to you all. Mr. Baker, our Fire Service Chief, is retiring after 40 years of hard work. There is a special celebration for him on 4th June. Make sure you are there. We all wish Mr. Baker a pleasant retirement. Traffic is heavy today in the town centre due to road work in Collins Circle. Be careful! That’s it for now. Alison. Back to you!

Alison: Great, Mark. Thanks for that. Let’s get back to the tunes we all know and love. Here’s U2 with “Where the Streets Have No Name”.


Элисон: Доброе утро, слушатели. Добро пожаловать на передачу «Время завтрака». С вами ваш DJ Элисон Коул. Мы выходим в прямом эфире из студии Университета Рэдклиффа с новостями, которые затрагивают вас. Для начала, кратко пробежимся по большому баскетбольному матчу против Саттона, который прошел в прошлую пятницу. Ваши Редклиффские Рейдеры продолжают чемпионат. Точно. Мы знали, они смогут сделать это. Великолепная работа, друзья! А теперь местные новости вам расскажет наш звездный репортер Марк Джексон.

Марк: Спасибо, Элисон, и всем доброго утра. Мистер Бейкер, начальник нашей пожарной службы, выходит на пенсию после 40 лет тяжелой работы. Проводы состоятся 4 июня. Постарайтесь быть там. Мы все желаем мистеру Бейкеру приятной пенсии. Дорожное движение сегодня оживленное в центре города из-за дорожных работ на кольце Коллинз. Будьте осторожны! Пока это все. Элисон. Твоя очередь!

Элисон: Великолепно, Марк. Спасибо. Давайте вернемся к мелодиям, которые мы все знаем и любим. Вот группа U2 с песней «Где у улиц нет имен».

Ответ:

It starts with music and a greeting. It presents the news about: — Она начинается с музыки и приветствия. В ней представлены новости о:

  1. a basketball game — баскетбольном матче;
  2. the Fire Service Chief’s retirement — уходе на пенсию шефа пожарной службы;
  3. the traffic today — дорожной обстановке сегодня.

5. Work in groups of five. Make your own short radio programme on your latest school/local news. You must have: — Поработайте в группе из пяти человек. Сделайте собственную короткую радиопрограмму с вашими последними школьными/местными новостями. У вас должен быть:

  • a producer — to organise the show & help the others — продюсер, чтобы организовать шоу и помочь остальным
  • a DJ/presenter — to introduce the show — DJ/ведущий, который будет вести шоу
  • two journalists to collect & write the news — два журналиста, чтобы собрать и написать новости
  • an engineer — to record the show — инженер, который запишет шоу.

Record the programme and play it for the class. — Запишите программу и проиграйте ее классу.

В качестве образца используйте текст из упражнения 4.

H listen to a radio interview with some teens talking about ways they’ve helped friends in trouble. match the speakers w

H Прослушайте радио-интервью с подростками, которые рассказывают о том, как они помогли друзьям в беде. Сопоставьте говорящих с утверждениями А-G, данными ниже. Среди них есть одно лишнее утверждение.

A I’m always ready to protect my friend. (Я всегда готов защитить своего друга)

B I like sharing my friend’s interests. (Мне нравится разделять интересы моих друзей)

C A little help is often all that is needed. (Зачастую все, что требуется – это небольшая помощь)

D I want to help my friend with her family problems. (Я хочу помочь своей подруге с ее семейными проблемами)

E My friends always come to me for help. (Мои друзья всегда приходят ко мне за помощью)

F I’m willing to make sacrifices for my friend. (Я готов пойти на жертвы ради своего друга)

G I encourage my friend to be honest. (Я прошу своего друга быть честным)

Текст аудирования:

Я попросил некоторых молодых людей рассказать, как они помогли в беде своему другу. Вот что они говорят.

Говорящий 1 (девушка-подросток)

Я не люблю ходить на вечеринки… Это не для меня… но моя подруга Люси любит! На прошлой неделе Люси получила приглашение на день рождения. Проблема в том, что она не могла пойти, потому что родители не отпускают ее в одиночку. Естественно, я предложила пойти с ней. Я знаю, она моя лучшая подруга и я не хочу ее пропустить что-то, что ей очень нравится. Я знаю, что она бы сделала для меня то же самое!

Говорящий 2 (девушка-подросток)

У моего лучшего друга много талантов, но математика не является одним из них. Когда я увидела, что он изо всех сил пытается сделать свою домашнюю работу по математике, я предложила помочь. Я не дала ему ответы, но дала ему несколько советов, которые помогут ему решить проблемы самостоятельно. Он так гордился тем, что ему удалось выполнить задание!

Говорящий 3 (юноша-подросток)

Это было в мой первый день в школе, один из старших учеников дразнил моего друга из-за его роста. Я был очень высоким для своего возраста, поэтому я подошел к мальчику
и, глядя на него сверху вниз, сказал: “почему бы тебе не выбрать кого-нибудь своего размера?” Хулиган ничего не сказал и убежал!

Говорящий 4 (девушка-подросток)

Я знала, что родители моей подруги развелись, но я не знала, насколько сильно это повлияло на нее, пока не увидела, как она плачет после школы. Когда мы вместе шли домой, я сказала ей, что она может поговорить со мной о чем угодно и что я буду рядом с ней. После этого она вытерла слезы и улыбнулась.

Говорящий 5 (юноша-подросток)

Во время теста одна из моих подруг попыталась подсмотреть ответы в моем листке, потому что она не учила. Я продолжил выполнять тест и спрятал свои ответы. После занятий я видел, что она была в ярости. Я подошел к ней и сказал, что если ей нужна помощь в изучении следующей темы, я был бы рад ей помочь. Она извинилась и поблагодарила меня за предложение.

Говорящий 6 (девушка-подросток)

Моя подруга Джоди интересуется помощью бездомным. Она чувствует, что это является важным делом. Поэтому я собрала вместе несколько подростков, и мы пошли работать с ней волонтерами в местный приют. Это было таким полезным опытом для всех нас!

Ответ

45 F

46 C

47 A

48 D

49 G

50 B

Оцените статью
Киянова.ру
Добавить комментарий

Adblock
detector